ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ

ΘΕΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΩΝ

Ποιοι είναι οι δείκτες φερεγγυότητας των ασφαλιστικών εταιρειών (πίνακας)

Ιδιαίτερα αυξημένη εκτιμάται η φερεγγυότητα και αξιοπιστία της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς σύμφωνα με τον πίνακα με τους δείκτες φερεγγυότητας SCR (SCR ratio) που δημοσιεύει το nextdeal.gr. 
Όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες είτε με την χρήση μεταβατικών μέτρων είτε χωρίς αυτά έχουν αυξημένη επάρκεια κεφαλαίων και τη δυνατότητα να ανταπεξέλθουν σε δύσκολα tests.
Να σημειωθεί ότι τα μέτρα μεταβατικού χαρακτήρα, όπως ονομάζονται, είναι εγκεκριμένα από τις εποπτικές αρχές (την Τράπεζα της Ελλάδος) και δεν συνιστούν παρέκκλιση. Σε κάθε περίπτωση, η Έκθεση Φερεγγυότητας και Χρηματοοικονομικής Κατάστασης (ΕΦΧΚ), αν και «στριφνό» και πολύ τεχνικό κείμενο, δίνει μια εικόνα για την κατάσταση μιας ασφαλιστικής εταιρείας, όμως απαιτείται περαιτέρω εκλαΐκευσή της προκειμένου να είναι πιο χρήσιμη για τον μέσο καταναλωτή και να μην αφήνει από την άλλη πλευρά περιθώρια για παρερμηνείες.
Δείτε τον πίνακα με τα αποτελέσματα της ασφαλιστικής αγοράς μέχρι τις 31/12/2017, σύμφωνα με τις δημοσιευμένες εκθέσεις φερεγγυότητας και χρηματοοικονομικής κατάστασης:

ΑΑΔΕ: Από 100 - 250 ευρώ το πρόστιμο για τα ανασφάλιστα οχήματα

Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου της ΑΑΔΕ:
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, κατ’ εφαρμογή των σχετικών νομοθετικών διατάξεων και της ΠΟΛ. 1033/2016, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, προέβη, στις 30 Απριλίου 2018, σε διασταύρωση του συνόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων και του αρχείου των κυκλοφορούντων με ασφαλιστική κάλυψη, προκειμένου να εντοπισθούν τα οχήματα που κυκλοφορούσαν ανασφάλιστα την ημερομηνία αυτή.
Η διασταύρωση πέραν των ηλεκτρονικών αρχείων της Α.Α.Δ.Ε., βασίστηκε στα αρχεία κυκλοφορούντων οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, των κλεμμένων οχημάτων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, των αποβιωσάντων του Υπουργείου Εσωτερικών, των ανακυκλωθέντων οχημάτων της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και των ασφαλισμένων οχημάτων του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων.
Από τη διασταύρωση εντοπίστηκαν 436.653 ως πιθανά ανασφάλιστα οχήματα, οι κάτοχοι των οποίων ενημερώνονται με μήνυμα στη θυρίδα τους στο TAXISnet και είναι σε εξέλιξη η αποστολή μηνυμάτων στο λογαριασμό του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους. Από την Τρίτη 8 Μαΐου 2018 οι κάτοχοι μπορούν να προβούν στην ασφάλιση των οχημάτων τους, έχοντας προηγουμένως καταβάλει την αξία του προβλεπόμενου από τις διατάξεις παραβόλου.
Σημειώνεται ότι, ανάλογα με τον κυλινδρισμό του οχήματος, που εντοπίστηκε ανασφάλιστο με την ανωτέρω διασταύρωση, θα εμφανίζεται στην επιστολή και το αντίστοιχο ποσό, που θα πρέπει να καταβληθεί προκειμένου να ασφαλισθεί. Τα προβλεπόμενα από τις διατάξεις ποσά είναι τα ακόλουθα:
  • Εκατό (100) ευρώ για δίκυκλα οχήματα έως 250cc.
  • Εκατόν πενήντα (150) ευρώ για δίκυκλα οχήματα από 251cc και άνω.
  • Διακόσια (200) ευρώ για αυτοκίνητα έως 1000 cc.
  • Διακόσια πενήντα (250) ευρώ για αυτοκίνητα από 1001 cc και άνω.
Υπενθυμίζεται ότι στις 22/2/2018 δημοσιεύτηκε από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, το Υπουργείο Οικονομικών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την Περιφέρεια Αττικής, Πληροφοριακός Οδηγός για την έγκαιρη αντιμετώπιση προβλημάτων, που αφορούν σε ανασφάλιστα οχήματα σε μια σειρά περιπτώσεων. Ο Πληροφοριακός Οδηγός και οι σχετικές διατάξεις έχουν αναρτηθεί στην ενότητα Ανασφάλιστα Οχήματα του ιστοτόπου της Α.Α.Δ.Ε.
Το κείμενο του ηλεκτρονικού μηνύματος, που λαμβάνουν οι κάτοχοι των πιθανά ανασφαλίστων οχημάτων, όπου εμπεριέχονται οι απαραίτητες οδηγίες και πληροφορίες προς αυτούς για την πληρωμή του παραβόλου καθώς και για τις ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν σε περίπτωση που θεωρούν πως το όχημά τους περιλαμβάνεται μη ορθώς στον κατάλογο των ανασφαλίστων οχημάτων, περιλαμβάνει τα εξής:
«Κατά τη διασταύρωση που διενεργήθηκε στις 30/4/2018 του αρχείου του συνόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων και του αρχείου των κυκλοφορούντων με ασφαλιστική κάλυψη, κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 5α του Π.Δ.237/1986, όπως ισχύει, προέκυψε ότι το ανωτέρω όχημά σας ήταν ανασφάλιστο. Το γεγονός αυτό αποτελεί παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας και επισύρει τις κυρώσεις που προβλέπονται από τις διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 5 και του άρθρου 12 του Π.Δ.237/1986, όπως ισχύει.
Κατόπιν των ανωτέρω θα πρέπει να προβείτε άμεσα στην ασφάλιση του οχήματος, έχοντας προηγουμένως καταβάλει το ποσό των …… ευρώ που αντιστοιχεί στην αξία του προβλεπόμενου από τις διατάξεις παραβόλου.
Σας ενημερώνουμε ότι για την πληρωμή του οφειλόμενου παραβόλου έχει δημιουργηθεί παράβολο από την Α.Α.Δ.Ε. για κάθε Α.Φ.Μ. ιδιοκτήτη, το οποίο φέρει τον ίδιο αριθμό με τον αριθμό πρωτοκόλλου της παρούσας ειδοποίησης.
Το ήδη δημιουργημένο παράβολο έχει συσχετισθεί με το συγκεκριμένο ανασφάλιστο όχημα. Σε περίπτωση που εκ παραδρομής δημιουργηθεί ή και πληρωθεί διαφορετικό παράβολο θα πρέπει να προβείτε στην ακύρωσή του ή να αιτηθείτε την επιστροφή των χρημάτων. Ασφαλιστήριο συμβόλαιο για το εν λόγω ανασφάλιστο όχημα δύναται να συναφθεί μόνο κατόπιν πληρωμής του ήδη δημιουργημένου παραβόλου.
Στον ιστότοπο της Α.Α.Δ.Ε., στην κατηγορία Υπηρεσίες προς Πολίτες, επιλέγετε: «e-Παράβολο με κωδικούς TAXISnet», πατάτε Είσοδος στην Εφαρμογή και από την επιλογή «Τα Παράβολά μου», και στη συνέχεια «Ενέργειες», «Προβολή», μπορείτε, είτε να κάνετε άμεση πληρωμή του παραβόλου, είτε να κάνετε «Εκτύπωση Παραβόλου». Στην εκτύπωση αυτή, στην ενότητα «απόκομμα για την Τράπεζα», υπάρχει ο Κωδικός Πληρωμής όπως αυτός θα απαιτηθεί για την πληρωμή του παραβόλου (web banking ή πιστωτικό ίδρυμα).
Το παράβολο οφείλεται σε κάθε περίπτωση σύναψης ασφαλιστηρίου συμβολαίου μετά την ημερομηνία διασταύρωσης (30.04.2018), ακόμα και αν το συμβόλαιο έχει συναφθεί πριν την ενημέρωσή σας με την παρούσα επιστολή.
Σε περίπτωση συνιδιοκτησίας, απαιτείται η πληρωμή μόνο ενός παραβόλου.
Στις περιπτώσεις που μη ορθώς το όχημά σας περιλαμβάνεται στον κατάλογο των μη ασφαλισμένων, θα πρέπει, κατά περίπτωση, να ακολουθείται η κατωτέρω διαδικασία:
  • Αν ήταν ασφαλισμένο κατά την ημερομηνία διασταύρωσης, θα πρέπει να απευθυνθείτε στην ασφαλιστική επιχείρηση στην οποία το έχετε ασφαλίσει, προκειμένου να γίνουν οι εκ μέρους της αναγκαίες ενέργειες.
  • Αν δεν σας ανήκε ποτέ ή έχει αλλάξει αριθμό κυκλοφορίας ή έχει διαγραφεί ή ήταν σε ακινησία κατά την ημερομηνία διασταύρωσης θα πρέπει να απευθυνθείτε στην αρμόδια για τη φορολογία σας Δ.Ο.Υ. προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά (βεβαίωση ακινησίας ή ιστορικό μεταβολών του συγκεκριμένου οχήματος από την αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών, στην οποία έχει εκδοθεί η άδεια κυκλοφορίας του κ.λπ.).
  • Αν υπάρχει λάθος στα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας ή το όχημα δεν σας ανήκει πλέον, θα πρέπει να απευθυνθείτε στην αρμόδια, κατά τα προαναφερθέντα, Περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών.
  • Αν υποβλήθηκε αίτηση μεταβίβασης του οχήματος σε Κ.Ε.Π. και δεν έχει εκδοθεί ακόμα η νέα άδεια κυκλοφορίας, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ. προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του Κ.Ε.Π. για την υποβολή του αιτήματος μεταβίβασης, προκειμένου να ακυρωθεί το παράβολο.
  • Αν υπάρχει εξαίρεση της υποχρεωτικής ασφάλισης κατ' εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 3 του Π.Δ. 237/1986 (ΦΕΚ Α΄ 331), όπως ισχύει, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ., προσκομίζοντας τα σχετικά δικαιολογητικά, προκειμένου να ακυρωθεί το παράβολο.
  • Στην περίπτωση που το όχημά σας εντοπίσθηκε και από την Αστυνομική Αρχή και επιβλήθηκαν οι ποινές και τα πρόστιμα της παρ. 4 του άρθρου 5 και του άρθρου 12 του Π.Δ. 237/1986, όπως ισχύουν, δεν απαιτείται η πληρωμή του παραβόλου για την έκδοση ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Θα πρέπει όμως, πριν την έκδοση ασφαλιστηρίου συμβολαίου, να απευθυνθείτε σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ. προσκομίζοντας τη σχετική πράξη της Αστυνομικής Αρχής επικαιροποιημένη, προκειμένου να ακυρωθεί το παράβολο.
  • Σε περίπτωση που αποκτήσατε το όχημα έως και εφτά (7) εργάσιμες ημέρες πριν την διασταύρωση, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ προκειμένου να ακυρωθεί το παράβολο.
  • Σε περίπτωση που είστε κληρονόμος οχήματος του οποίου ο θανών είχε την πλήρη και αποκλειστική κυριότητα και αυτός απεβίωσε μέσα σε χρονικό διάστημα 6 μηνών πριν την διασταύρωση, δεν θα εκδοθεί παράβολο για το εν λόγω όχημα. Κατ’ εξαίρεση και αποκλειστικά στις περιπτώσεις όπου ο θάνατος επήλθε από τις 30/3/2018 και έπειτα και δεν δηλώθηκε στην αρμόδια Δ.Ο.Υ από τους κληρονόμους, το τυχόν παράβολο που θα εκδοθεί δύναται να ακυρωθεί από την αρμόδια Δ.Ο.Υ μετά από αίτημα των κληρονόμων.
Σημειώνεται ότι αναλυτικότερες πληροφορίες θα βρείτε στο σχετικό Πληροφοριακό Οδηγό.
Τα παράβολα που δεν θα χρησιμοποιηθούν, καθώς και αυτά που δημιουργήθηκαν για οχήματα που εξαιρέθηκαν κατά τα προαναφερθέντα από τον κατάλογο των μη ασφαλισμένων, ακυρώνονται αυτόματα.
Σε περίπτωση μη συμμόρφωσής σας με τα προαναφερθέντα, μετά την παρέλευση διμήνου από την έκδοση της παρούσας, τα στοιχεία σας και τα στοιχεία του οχήματός σας θα αποσταλούν στην αρμόδια Αστυνομική Αρχή προκειμένου να επιβληθούν οι προβλεπόμενες κυρώσεις (αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας κ.λ.π.)».

Ξεκινούν και πάλι οι επιτόπιοι έλεγχοι για τα ανασφάλιστα οχήματα

Αυξάνονται οι έλεγχοι για τα ανασφάλιστα οχήματα από τις 4 Μαΐου μέχρι και το τέλος του μήνα. Η Τροχαία με έγγραφό της προς τις ασφαλιστικές εταιρείες και την ΕΑΕΕ ζητά από τις ασφαλιστικές να έχουν διαθέσιμους (ανοικτούς) τους servers τους προκειμένου να διευκολύνουν τους επιτόπιους ελέγχους της τροχαίας στις 4 και 5 Μαΐου.
Στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς επισημαίνουν την αυξημένη ενεργητικότητα της Τροχαίας τονίζοντας ότι κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά συμπληρώνουν ότι η ασφαλιστική αγορά θα επιθυμούσε να είναι συνεχής ο έλεγχος και όχι κατά τακτά χρονικά διαστήματα.
Η διαδικασία των ελέγχων και ο φόβος των προστίμων οδήγησαν πάνω από 300.000 ιδιοκτήτες οχημάτων να ασφαλιστούν το 2017. Η μείωση των ανασφάλιστων συνεισέφερε πάνω από 30 εκατ. ευρώ στα δημόσια έσοδα και εκατοντάδες εκατομμύρια στις ασφαλιστικές.

ΑΑΔΕ: Τι προβλέπει η νέα απόφαση για την ασφάλιση των νέων αυτοκινήτων που ήταν ανασφάλιστα

Με την απόφαση (ΠΟΛ.1046/2018) τροποποιείται η περσινή απόφαση Αλεξιάδη η οποία αφορά στον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων, ώστε να μην επιβάλλεται το πρόστιμο των ανασφάλιστων οχημάτων, εφόσον ο αγοραστής προβεί στη σύναψη συμβολαίου εντός επτά εργασίμων ημερών από την ημερομηνία αγοράς, αντί τριών που ίσχυε.
Υπενθυμίζεται ότι προ μηνός η ΑΑΔΕ είχε προαναγγείλει νέο γύρο διασταυρώσεων περί τα τέλη Μαρτίου,  με βάση και το επιχειρησιακό πλάνο της ΑΑΔΕ. Στις 22 Φεβρουαρίου τα συναρμόδια υπουργεία εξέδωσαν και Πληροφοριακό Οδηγό με στόχο «την έγκαιρη αντιμετώπιση προβλημάτων» όπως αυτά που ανέκυψαν την τελευταία φορά που επιχειρήθηκε να γίνει διασταύρωση. Με βάση το σχετικό δελτίο Τύπου που εξέδωσε τότε η ΑΑΔΕ «ανακοινώνεται ότι, μετά το πέρας 30 ημερών από την έκδοση του συγκεκριμένου Πληροφοριακού Οδηγού, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θα διενεργήσει την επόμενη ηλεκτρονική διασταύρωση, σε ημερομηνία που δεν θα ανακοινωθεί εκ των προτέρων. Εφεξής, τηρώντας τις απαιτήσεις του νόμου 4141/2013, θα διενεργεί τουλάχιστον δυο ηλεκτρονικές διασταυρώσεις κάθε έτος, σε ημερομηνίες που επίσης δεν θα ανακοινώνονται εκ των προτέρων».
Ειδικές περιπτώσεις
Ακινησία οχήματος: Για να αναγνωριστεί η ακινησία θα πρέπει η σχετική δήλωση μαζί με την άδεια κυκλοφορίας και τις πινακίδες να έχουν κατατεθεί, προκειμένου για ΕΙΧ αυτοκίνητα στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. (ή στα Γραφεία Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων), ενώ για φορτηγά δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης στις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων.
Κλοπή οχήματος: Η δήλωση της κλοπής οχήματος αποτελεί υποχρέωση του ιδιοκτήτη – κατόχου του. Η κλοπή πρέπει να δηλώνεται άμεσα στις αρμόδιες Αστυνομικές Αρχές και στις Διευθύνσεις Μεταφορών & Επικοινωνιών των Περιφερειών της Χώρας. Με την πάροδο τριμήνου από την δήλωση της κλοπής, η αρμόδια Αστυνομική Αρχή χορηγεί βεβαίωση, στην οποία αναφέρεται ο χρόνος της κλοπής, η σύνταξη σχετικής δικογραφίας, καθώς και ότι το όχημα δεν έχει ανευρεθεί μέχρι την ημέρα αυτή. Η δήλωση αυτή πρέπει να προσκομιστεί από τον ενδιαφερόμενο στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. φορολογίας εισοδήματος, προκειμένου το όχημα να τεθεί σε «αναγκαστική ακινησία» λόγω κλοπής.
Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης – κάτοχος δεν δήλωσε την κλοπή του οχήματός του, όπως είχε υποχρέωση, πρέπει να το πράξει άμεσα, σύμφωνα με τα παραπάνω. Σημειώνεται ότι η κλοπή καταχωρείται στο σύστημα με την ημερομηνία κατά την οποία προσέρχεται ο κάτοχος στην Αστυνομική Αρχή και δηλώνει την κλοπή του οχήματος και όχι με βάση την ημερομηνία, στην οποία κατά δήλωσή του έγινε η κλοπή.
Ειδικά για τις κλοπές ΕΙΧ αυτοκινήτων και δικύκλων, οι οποίες έλαβαν χώρα από το 2004 έως τον Ιούλιο του 2017, η Α.Α.Δ.Ε. ζήτησε και έλαβε από τις Αστυνομικές Αρχές συγκεντρωτικά ηλεκτρονικά στοιχεία για την  επιβεβαίωση και επικαιροποίηση των δεδομένων, ώστε τα οχήματα αυτά να εξαιρούνται από τους διασταυρωτικούς ελέγχους. Σε κάθε περίπτωση όμως, εφόσον ένα όχημα εντοπιστεί ως ανασφάλιστο, παρόλο που έχει δηλωθεί στις Αστυνομικές Αρχές η κλοπή του, ο ιδιοκτήτης του έχει τη δυνατότητα, εντός δύο μηνών από την ηλεκτρονική διασταύρωση, να προσκομίσει τη δήλωση κλοπής στην αρμόδια Δ.Ο.Υ., ώστε να ακυρώσει το παράβολο ανασφαλίστου οχήματος.
Οριστική διαγραφή: Για την οριστική διαγραφή ΕΙΧ αυτοκινήτου οχήματος από το Μητρώο Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών απαιτείται η παράδοση του οχήματος σε πιστοποιημένο σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής του (ανακυκλωτή), σύμφωνα με τις διαδικασίες του π.δ. 116/2004, προκειμένου το όχημα να καταστραφεί. Η κατάθεση του πιστοποιητικού καταστροφής που εκδίδεται στη συνεχεία είναι αναγκαία προϋπόθεση για την οριστική διαγραφή οχήματος από το Μητρώο Οχημάτων.
Υπάρχει πλέον η δυνατότητα να διαγραφεί από το Μητρώο Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών όχημα το οποίο δόθηκε για καταστροφή, διάλυση ή αχρήστευση πριν από τις 4-3-2004, δηλαδή πριν από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του π.δ. 116/2004. Η διαγραφή πραγματοποιείται αναδρομικά από την παραπάνω ημερομηνία, με μια πολύ απλή διαδικασία, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του πρόσφατου νόμου (άρθρο 69 του ν. 4484/2017). Οι ιδιοκτήτες τέτοιων οχημάτων μπορούν να προσέρχονται σε οποιαδήποτε Υπηρεσία Μεταφορών & Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας για την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας. Η Α.Α.Δ.Ε. ενημερώνεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για όλες τις διαγραφές οχημάτων και δεν χρειάζεται προσέλευση του πολίτη στις Δ.Ο.Υ.
Καταστροφή, διάλυση ή αχρήστευση οχήματος πριν από τις 4-3-2004, χωρίς πιστοποιητικό καταστροφής: Για την οριστική διαγραφή ΕΙΧ αυτοκινήτου οχήματος από το Μητρώο Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών απαιτείται η παράδοση του οχήματος σε πιστοποιημένο σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής του (ανακυκλωτή), προκειμένου το όχημα να καταστραφεί. Η κατάθεση του πιστοποιητικού καταστροφής που εκδίδεται στη συνεχεία είναι αναγκαία προϋπόθεση για την οριστική διαγραφή οχήματος από το Μητρώο Οχημάτων.
Υπάρχει πλέον η δυνατότητα να διαγραφεί από το Μητρώο Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών όχημα το οποίο δόθηκε για καταστροφή, διάλυση ή αχρήστευση πριν από τις 4-3-2004, δηλαδή πριν από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του π.δ. 116/2004. Η διαγραφή πραγματοποιείται αναδρομικά από την παραπάνω ημερομηνία, με μια πολύ απλή διαδικασία. Οι ιδιοκτήτες τέτοιων οχημάτων μπορούν να προσέρχονται σε οποιαδήποτε Υπηρεσία Μεταφορών & Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας για την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας. Η Α.Α.Δ.Ε. ενημερώνεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για όλες τις διαγραφές οχημάτων και δεν χρειάζεται προσέλευση του πολίτη στις Δ.Ο.Υ.
Όχημα που έχει παραδοθεί στην Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδος» (ΕΔΟΕ), για καταστροφή προκειμένου να διαγραφεί οριστικά ή το οποίο ήταν εγκαταλελειμμένο στον δρόμο, το περισυνέλεξε  ο Δήμος: Η Α.Α.Δ.Ε. έχει αναπτύξει πλέον ηλεκτρονική επικοινωνία με την Ε.Δ.Ο.Ε. «ώστε να εξαιρούνται από τους διασταυρωτικούς ελέγχους όλα τα οχήματα που έχουν καταστραφεί από το σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους, ανεξάρτητα εάν παραδόθηκαν στην ΕΔΟΕ από:
– τους ίδιους τους ιδιοκτήτες – κατόχους τους,
– τους Ο.Τ.Α. ή
– τη Διεύθυνση Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού (ΔΔΔΥ πρώην ΟΔΔΥ).
Α. Παρά τα ανωτέρω, σε περίπτωση που ιδιοκτήτης-κάτοχος έλαβε ειδοποιητήριο ενώ έχει προβεί στην παράδοση του οχήματός του σε πιστοποιημένο ανακυκλωτή, μπορεί να ζητήσει την ακύρωση του παραβόλου, με την προσκόμιση στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. της βεβαίωσης παραλαβής του οχήματος που χορηγείται από το σύστημα εναλλακτικής διαχείρισης ΟΤΚΖ (Οχήματα Στο Τέλος Κύκλου Ζωής).
Β. Σε περίπτωση που το όχημα περισυλλέχθηκε από το Δήμο και δεν είναι πλέον στην κατοχή του ιδιοκτήτη του, αυτός οφείλει να αναζητήσει και να λάβει από τον οικείο Δήμο είτε το πιστοποιητικό καταστροφής του οχήματος, είτε βεβαίωση ότι το όχημα περισυλλέχθηκε και στάλθηκε στην ΔΔΔΥ. Σε περίπτωση που το όχημα περιήλθε στην ΔΔΔΥ, προσκομίζεται βεβαίωση από την ΔΔΔΥ από την οποία πρέπει να προκύπτει η καταστροφή ή μη του οχήματος. Εφόσον προσκομισθούν τα δικαιολογητικά αυτά, η αρμόδια Δ.Ο.Υ. ακυρώνει το παράβολο ανασφάλιστου οχήματος.
Δίκυκλο όχημα το οποίο δεν βρίσκεται σε κυκλοφορία, λόγω καταστροφής, διάλυσης ή αχρήστευσής του: Για τις μοτοσικλέτες (δίκυκλα οχήματα άνω των 50 κυβικών εκατοστών) δεν υπάρχει κανένας περιορισμός για τη διαγραφή τους και αυτή μπορεί να γίνεται οποτεδήποτε, χωρίς να απαιτείται προσκόμιση πιστοποιητικού καταστροφής από ανακυκλωτή. Σε περίπτωση αχρήστευσης (καταστροφής) ή διάλυσης μοτοσικλέτας, ο ιδιοκτήτης- κάτοχος αυτής υποβάλλει αίτηση σε οποιαδήποτε Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας, στην οποία αναγράφεται ο λόγος της οριστικής διαγραφής.
Η παραπάνω αίτηση υποβάλλεται εντός δύο (2) μηνών από το χρόνο που επήλθε το γεγονός και μαζί με αυτή παραδίδονται η άδεια κυκλοφορίας και οι κρατικές πινακίδες της μοτοσικλέτας, εφόσον υπάρχουν. Εάν δεν υπάρχουν, προσκομίζεται δήλωση απώλειας προς τις Αστυνομικές Αρχές. Οι Υπηρεσίες Μεταφορών χορηγούν βεβαίωση στους αιτούντες για διαγραφή της μοτοσικλέτας από το Μητρώο, με ημερομηνία διαγραφής εκείνη της κατάθεσης της αίτησης.
Εάν όμως από δημόσιο έγγραφο που συνυποβάλλεται με την αίτηση, προκύπτει προγενέστερη ημερομηνία καταστροφής, διάλυσης ή αχρήστευσης και η διαγραφή καταχωρηθεί με προγενέστερη ημερομηνία του διασταυρωτικού ελέγχου ανασφαλίστων οχημάτων, τότε το παράβολο ακυρώνεται χωρίς να απαιτείται κάποια άλλη ενέργεια από τον ενδιαφερόμενο, χωρίς δηλαδή προσέλευση του σε Δ.Ο.Υ.
Ειδοποιητήριο για μη ασφάλιση οχήματος το οποίο ανήκε φορολογούμενο, ο οποίος απεβίωσε πριν δύο μήνες και η ασφαλιστική κάλυψη έληξε ένα μήνα με τον θάνατό του: Στην περίπτωση αυτή, προβλέπεται ένα χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών, που μπορεί να εκτείνεται μέχρι και την ημερομηνία του διασταυρωτικού ελέγχου, κατά το οποίο δεν υπάρχει υποχρέωση πληρωμής του παραβόλου. Η ημερομηνία αυτή συμπίπτει με την προθεσμία που τίθεται για την υποβολή από τον κληρονόμο της δήλωσης φόρου κληρονομίας. Γίνεται λοιπόν δεκτό ότι εάν ο θάνατος επέλθει μέσα σε έξι (6) μήνες πριν από την ημερομηνία διασταύρωσης, το παράβολο που εκδόθηκε θα ακυρώνεται με την προσκόμιση της ληξιαρχικής πράξης θανάτου από έναν από τους κληρονόμους.
Σε περίπτωση όμως που το όχημα βρίσκεται σε κυκλοφορία, οι κληρονόμοι έχουν υποχρέωση να το ασφαλίσουν και δεν μπορούν να κυκλοφορούν με ανασφάλιστο όχημα.
Κατά συνέπεια, στις περιπτώσεις αυτές, επιβάλλεται οι κληρονόμοι είτε να μην κυκλοφορούν το όχημα είτε να το θέσουν οι ίδιοι σε φορολογική ακινησία με την προσκόμιση των στοιχείων κυκλοφορίας του στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. του θανόντα.
Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση της τετράμηνης προθεσμίας για την αποποίηση της κληρονομιάς.
Πώς μπορεί να ελεγχθεί εάν ένα όχημα εμφανίζεται ως κανονικά ασφαλισμένο: Το Κέντρο Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Αυτοκινήτων, το οποίο συγκεντρώνει τα στοιχεία των ασφαλισμένων οχημάτων στη χώρα μας, έχει δημιουργήσει ηλεκτρονική εφαρμογή www.hic.gr, μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να διαπιστώσουν εάν εμφανίζονται ασφαλισμένοι και να προβούν έγκαιρα σε διορθώσεις τυχόν λαθών στα στοιχεία τους, επικοινωνώντας με την ασφαλιστική τους εταιρία.

Ξεκινά ο έλεγχος για τα ανασφάλιστα οχήματα

Του Νίκου Σακελλαρίου
Μάρτιο και Δεκέμβριο θα καθιερωθεί να γίνονται οι δύο γύροι διασταύρωσης των ανασφάλιστων οχημάτων, σύμφωνα με πληροφορίες του IW. Ο πρώτος γύρος  ξεκίνησε και ήδη έχουν αυξηθεί οι σχετικοί έλεγχοι από την τροχαία. «Όλα είναι έτοιμα, όπως μας ενημέρωσαν από την ΑΑΔΕ, και σε λίγες ημέρες ξεκινά ο έλεγχος, ο οποίος θα γίνεται τουλάχιστον δυο φορές τον χρόνο», είπε πρόσφατα σε εκδήλωση για τον κλάδο του αυτοκινήτου ο πρόεδρος της ΕΑΕΕ Δημήτρης Μαζαράκης, επισημαίνοντας στη συνέχεια την ανάγκη να σταματήσει το φαινόμενο 6.000.000 ασφαλιζόμενοι να πληρώνουν για τους 600.000 ανασφάλιστους.
Η κίνηση του θεσμικών οργάνων πέρυσι, κατά το διάστημα Φεβρουαρίου-Μαρτίου 2017, είχε αποδώσει ικανοποιητικά, αφού καταγράφηκαν ασφαλίσεις και ανανεώσεις σε διάστημα 2 μηνών που ξεπερνούσαν τις 200.000. Από τις κινήσεις αυτές επωφελήθηκε βέβαια και το Δημόσιο, αφού εισέρρευσαν στον δημόσιο κορβανά πάνω από 2 εκατ. ευρώ. Το σημαντικότερο είναι ότι οι νέες ασφαλίσεις αυτοκινήτου θα ενισχύσουν άμεσα, εκτός από τις ασφαλιστικές εταιρείες ή τις ΕΠΥ, και το Επικουρικό Κεφάλαιο, το οποίο βρίσκεται σε μια φάση έντονης κινητικότητας και αναζήτησης τρόπων κεφαλαιακής ενίσχυσης και μείωσης του ελλείμματος. Οι έλεγχοι για τα ανασφάλιστα οχήματα έχουν συμβάλει σημαντικά στον περιορισμό του «ανοίγματος».
Πρόστιμα
Για όσους βεβαιωθεί ότι το όχημά τους παραμένει ανασφάλιστο, αυτοί θα λάβουν ραβασάκια από την Εφορία προκειμένου να προσέλθουν να πληρώσουν πρόστιμα από 100 έως 250 ευρώ.
Συγκεκριμένα, τα πρόστιμα διαμορφώνονται ως εξής:
  • μηχανές
    • έως 250 κυβικά: πρόστιμα 100 ευρώ
    • άνω των 250 κυβικών: πρόστιμα 150 ευρώ
  • αυτοκίνητα
    • έως 1.000 κυβικά: πρόστιμα 200 ευρώ
    • άνω των 1.001 κυβικών: πρόστιμα 250 ευρώ.
Σε περίπτωση που ένα ανασφάλιστο όχημα προκαλέσει ζημιά σε άλλο ασφαλισμένο όχημα, τότε ο νόμος προβλέπει αφαίρεση πινακίδων για 2 χρόνια, αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας, ποινικές κυρώσεις και τα παραπάνω χρηματικά πρόστιμα.

Παροχή οδηγιών προς τους πολίτες ενόψει των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων

Στη σύνταξη και δημοσίευση Πληροφοριακού Οδηγού για την έγκαιρη αντιμετώπιση προβλημάτων που αφορούν τα ανασφάλιστα οχήματα, ώστε να αποτραπεί ο εντοπισμός, ως ανασφάλιστων, οχημάτων σε μια σειρά περιπτώσεων, προχώρησαν το Υπουργείο Οικονομικών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, και η Γενική Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής. Η μέχρι σήμερα εμπειρία έχει δείξει ότι, για τη διόρθωση της «εικόνας» των οχημάτων που ανάγεται σε αιτίες του παρελθόντος είναι αναγκαία, πρωτίστως, η ορθή ενημέρωση και η συμβολή των ίδιων των πολιτών.
Ο Πληροφοριακός Οδηγός έχει τη μορφή συχνών ερωτήσεων - απαντήσεων (FAQ) και αφορά τόσο τους κατόχους οχημάτων, οι οποίοι έλαβαν ειδοποιητήρια ανασφάλιστου οχήματος κατά το διασταυρωτικό έλεγχο που πραγματοποιήθηκε την 6/6/2017, όσο και εκείνους που, ενώ δεν έλαβαν ειδοποιητήρια στο πλαίσιο της πρώτης διασταύρωσης, γνωρίζουν ότι εμπίπτουν σε μια από τις περιπτώσεις που αναφέρονται στον Οδηγό και θα πρέπει να μεριμνήσουν, ώστε να μην εντοπιστούν ως ανασφάλιστα τα οχήματά τους κατά τους επόμενους διασταυρωτικούς ελέγχους.
Σημειώνεται ότι η διενέργεια της ηλεκτρονικής διασταύρωσης για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων, η οποία έχει αυξημένη κοινωνική σημασία, πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στις 6/6/2017, από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, και επέφερε ένα απτό αποτέλεσμα.
Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι κατά το διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιούνιο του 2017, οπότε και διενεργήθηκε η πρώτη διασταύρωση, οι ασφαλίσεις οχημάτων αυξήθηκαν κατά 510.000, σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, αγγίζοντας, για πρώτη φορά, το ιστορικό μέγεθος των 6,26 εκ. ασφαλισμένων οχημάτων στη χώρα.
Συνεπώς, χάρη στη νέα αυτή δράση, ο δημόσιος κίνδυνος από την κυκλοφορία στους δρόμους ενός τόσο μεγάλου αριθμού ανασφάλιστων οχημάτων, μειώθηκε δραστικά.
Ταυτόχρονα όμως, η ηλεκτρονική διασταύρωση κατέδειξε και μια σειρά αστοχιών που οφείλονται, τόσο σε εσωτερικές διοικητικές αδυναμίες -που ξεκινούν αρκετά χρόνια πριν–, όσο και στην κακή ενημέρωση ή αμέλεια των πολιτών.
Σε συνέχεια της πρώτης διασταύρωσης, η δημόσια διοίκηση ανέλαβε πρωτοβουλίες αλλαγής του νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου, ώστε να δώσει στους πολίτες τη δυνατότητα να διορθώσουν την «εικόνα» του οχήματός τους, όπως αυτή τηρείται στο Μητρώο Οχημάτων. Παράλληλα, αναπτύχθηκε έντονη συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων Υπηρεσιών, με σκοπό την αναβάθμιση της επικοινωνίας των πληροφοριακών συστημάτων που παρακολουθούν και ενημερώνουν την κατάσταση και τον κύκλο ζωής κάθε οχήματος. Η συνεργασία αυτή και ο ανασχεδιασμός των διαδικασιών θα επιφέρει, στο προσεχές διάστημα, μείωση της γραφειοκρατίας και της προσέλευσης των πολιτών στις Δ.Ο.Υ., για τη δήλωση γεγονότων που σχετίζονται με την ιδιοκτησία οχήματος και που έχουν προηγουμένως δηλωθεί σε άλλη δημόσια υπηρεσία.
Ενόψει των ανωτέρω υπογραμμίζεται ότι, ο έλεγχος της ασφάλισης των οχημάτων αποτελεί δράση κοινωνικής ευθύνης και για το λόγο αυτό η τήρηση της συγκεκριμένης υποχρέωσης από τους πολίτες θα πρέπει να είναι διαρκής.
Στο πλαίσιο αυτό ανακοινώνεται ότι, μετά το πέρας 30 ημερών από την έκδοση του συγκεκριμένου Πληροφοριακού Οδηγού, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θα διενεργήσει την επόμενη ηλεκτρονική διασταύρωση, σε ημερομηνία που δεν θα ανακοινωθεί εκ των προτέρων. Εφεξής, τηρώντας τις απαιτήσεις του νόμου 4141/2013, θα διενεργεί τουλάχιστον δυο ηλεκτρονικές διασταυρώσεις κάθε έτος, σε ημερομηνίες που επίσης δεν θα ανακοινώνονται εκ των προτέρων.
Δείτε τον Πληροφοριακό οδηγό για τα ανασφάλιστα οχήματα 2018 εδώ

ΕΕΑ: Έρχεται νέα διασταύρωση για τα ανασφάλιστα οχήματα - Πόσα υπολογίζονται

Προ των πυλών φαίνεται να είναι η νέα διασταύρωση για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων, θέμα για το οποίο επικράτησε αλαλούμ λόγω των λαθών που προέκυψαν από την πρώτη διασταύρωση των στοιχείων τον Ιούνιο.
Σε δηλώσεις του στο σχετικό ρεπορτάζ του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΙ, την Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου 2017, ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, ανέφερε:
Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός είτε αυτοκινήτων που έχουν κλαπεί είτε που έχουν παραδώσει πινακίδες και μάλιστα πολλές φορές εδώ και 15-20 χρόνια, που η έλλειψη μηχανογράφησης δεν τους βοηθάει ώστε να βρεθεί ο τρόπος να μην υπάρχουν διαμαρτυρίες από πολίτες που δεν έχουν υποχρέωση ασφάλισης. Φαίνεται ότι αυτή η προσπάθεια αρχίζει να καρποφορεί και στο επόμενο διάστημα θα ανακοινωθεί επιτέλους η πρώτη πραγματική διασταύρωση.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΕΑ, μέχρι 31/12/2016 είχαν καταγραφεί 5.700.000 ασφαλισμένα οχήματα, ενώ στο πρώτο εξάμηνο του 2017 ο αριθμός των ασφαλισμένων οχημάτων αυξήθηκε σε 6.261.000 οχήματα. Τα ανασφάλιστα οχήματα αυτή τη στιγμή υπολογίζονται σε 457.000.
Όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ του ΣΚΑΙ, στους ελέγχους που θα γίνουν θα δοθεί βάρος σε τέσσερις άξονες:
  • Επικαιροποίηση των φακέλων με τα κλεμμένα οχήματα από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
  • Στα οχήματα που έχουν καταστραφεί και αποσυρθεί από το υπουργείο Μεταφορών.
  • Στα οχήματα σε ακινησία από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
  • Στην επικαιροποίηση των αρχείων ανασφάλιστων Ι.Χ. , όπου οι φάκελοι βρίσκονται στα χέρια των ασφαλιστικών εταιριών.
Τα νέα παράβολα
Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων, που θα εντοπιστούν ανασφάλιστα μετά τη νέα διασταύρωση που θα διενεργήσει η ΑΑΔΕ, θα κληθούν να πληρώσουν τα νέα παράβολα, το ύψος των οποίων διαμορφώνεται ως εξής:
  • 100 ευρώ για δίκυκλα οχήματα έως 250 κυβικά
  • 150 ευρώ για δίκυκλα άνω των 251 κυβικών
  • 200 ευρώ για οχήματα έως 1.000 κυβικά και
  • 250 ευρώ για οχήματα άνω των κυβικών.

Ανασφάλιστα οχήματα: Πως θα γλιτώσετε το πρόστιμο

του Απόστολου Αλωνιάτη
Οικονομολόγος – Φοροτεχνικός, Α. Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομικών & Φορολογικών Μελετών (Ι.Ο.ΦΟ.Μ), Οικονομικός Διευθυντής της PROSVASIS AEBE, Συγγραφέας
Μια δεύτερη ευκαιρία έδωσε η πολιτική ηγεσία σε όσους πραγματικά ξέχασαν ή σκόπιμα «ξέχασαν» να ασφαλίσουν τα οχήματα τους.
Έτσι μέχρι την Παρασκευή 14 Ιουλίου 2017, οι ιδιοκτήτες οχημάτων μπορούν να πληρώσουν τα ασφάλιστρα τους ή να προβούν στις διαδικασίες εκείνες ώστε να απαλλαγούν από την υποχρέωση ασφάλισης του οχήματος τους.
Τι πρέπει να κάνουν οι ιδιοκτήτες
Οι ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων έως και τις 14 Ιουλίου έχουν δύο επιλογές:
α) Η πρώτη έχει να κάνει με την ασφάλιση του οχήματός τους χωρίς να πληρώσουν το πρόστιμο των 250 ευρώ.
β) Η δεύτερη επιλογή έχει να κάνει με την κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας επίσης χωρίς την καταβολή του προστίμου.
Σε περίπτωση που ήδη έχουν καταβάλει το πρόστιμο των 250 ευρώ θα τους πιστωθεί στον προσωπικό τους λογαριασμό.
Τι ισχύει με την παράδοση πινακίδων
Τα δυο προηγούμενα χρόνια, λόγω της εφαρμογής των αντικειμενικών δαπανών διαβίωσης (τεκμήρια) , παρουσιάστηκε μαζική παράδοση πινακίδων στις Δ.Ο.Υ. , ώστε τα οχήματα να μπουν σε ακινησία και να μην «χρεωθούν» το τεκμήριο του αυτοκινήτου.
Ας δούμε την διαδικασία και τα δικαιολογητικά που είναι αναγκαία για την κατάθεση των πινακίδων:
Να σημειώσουμε ότι η κατάθεση των πινακίδων δεν συνιστά οριστική απόσυρση του αυτοκινήτου αλλά απλή ακινησία.
Ποια είναι τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την κατάθεση πινακίδων;
1. Άδεια κυκλοφορίας αυτοκινήτου
2. Πινακίδες
3. Φωτοτυπία της δήλωσης εισοδήματος, όπου να αποδεικνύεται ποιος είναι ο κάτοχος του Ι.Χ.
4. Απόδειξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους.
5. Υπεύθυνη δήλωση ότι το αυτοκίνητο θα σταθμεύσει σε κλειστό ιδιόκτητο χώρο.
6. Την ταυτότητα του ή σχετική εξουσιοδότηση αν ο ίδιος δεν είναι ο ιδιοκτήτης.
Στα δικαιολογητικά που θα πρέπει να υποβάλετε στην Εφορία ανήκει και η υπεύθυνη δήλωση, με την οποία θα βεβαιώνετε ότι δε θα σταθμεύσετε το αυτοκίνητο σε δημόσιο δρόμο (δηλαδή ότι έχετε ιδιωτικό χώρο), ώστε οι δρόμοι της πόλης να μην κατακλυστούν με ακινητοποιημένα αυτοκίνητα.
Προσοχή δεν χρειάζεται η προσκόμιση Ε9
Τις προηγούμενες χρονιές, σε μεγάλο αριθμό ιδιοκτητών οχημάτων που κατέθεταν τις πινακίδες τους ζητήθηκε από τις Δ.Ο.Υ. η προσκόμιση δήλωσης Ε9, ώστε να αποδείξουν, ότι όντως διαθέτουν κάποιο κλειστό χώρο όπου θα φυλάσσεται σε ακινησία το αυτοκίνητό τους.
Ωστόσο, σύμφωνα με το N. 2992/ 2002, αρκεί μόνο η υποβολή υπεύθυνης δήλωσης του N. 1599/86, στην οποία να αναγράφεται υποχρεωτικά η διεύθυνση του χώρου φύλαξης και τα στοιχεία του ιδιοκτήτη του χώρου αυτού, ενώ αυτός ο χώρος μπορεί να είναι ακόμη και ένα περιφραγμένο οικόπεδο.
Όμως, για τις περιπτώσεις που κάποιος δε διαθέτει κλειστό χώρο για τη στάθμευση του ακινητοποιημένου αυτοκινήτου, μπορεί να ενοικιάσει μια θέση και να υποβάλει στην Εφορία το μισθωτήριο, ή με μια υπεύθυνη δήλωση να αποδείξει, ότι του παραχωρήθηκε κάποιος χώρος από κάποιον τρίτο (το τρίτο άτομο που θα παραχωρήσει τη θέση, θα πρέπει να προσκομίσει φωτοτυπία του Ε9 του).,
Περιφέρεια Αττικής: Οδηγίες για τα ανασφάλιστα οχήματα
Οδηγίες για τα οχήματα που καταγράφηκαν σαν ανασφάλιστα, αλλά ουσιαστικά δεν υπάρχουν πλέον στην ιδιοκτησία των αναφερόμενων ως ιδιοκτητών, έδωσε η Περιφέρεια Αττικής με ανακοίνωση της.
Ποιο συγκεκριμένα ή ανακοίνωση αναφέρει ότι:
«Για τη διευκόλυνση των πολιτών και προς αποφυγή ταλαιπωρίας τους, αναφορικά με τα ζητήματα που ανέκυψαν με τα ανασφάλιστα οχήματα, επισημαίνονται οι ακόλουθες κύριες αιτίες που δημιουργούν τις εσφαλμένες καταχωρήσεις στις βάσεις δεδομένων των συναρμόδιων υπουργείων, όπως αυτές προκύπτουν από την μέχρι σήμερα προσέλευση των ενδιαφερομένων στις υπηρεσίες Μεταφορών της Περιφέρειας Αττικής.
Περίπτωση κλοπής οχήματος η οποία έχει δηλωθεί στην οικεία Αστυνομική Αρχή, αλλά δεν έχουν ενημερωθεί αντιστοίχως οι βάσεις δεδομένων.
Στην περίπτωση αυτή οι πολίτες πρέπει να προσκομίσουν στις υπηρεσίες Μεταφορών της Περιφέρειας απλό φωτοαντίγραφο της βεβαίωσης της Αστυνομικής Αρχής για τη δήλωση της κλοπής, ώστε να υπάρξει η σχετική καταχώρηση.
Περίπτωση οριστικής διαγραφής του οχήματος λόγω ανακύκλωσής του με πρωτοβουλία του ιδιοκτήτη. Στην περίπτωση αυτή πρέπει να προσκομιστεί στις υπηρεσίες Μεταφορών της Περιφέρειας πιστοποιητικό καταστροφής από την ΕΔΟΕ (Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδος, Τηλ. 210 6899039, info@edoe.gr) για να ολοκληρωθεί η διαδικασία οριστικής διαγραφής του οχήματος και να γίνει η σχετική ενημέρωση της βάσης δεδομένων.
Περίπτωση οριστικής διαγραφής του οχήματος λόγω ανακύκλωσής του με παρέμβαση του οικείου Δήμου. Εάν το όχημα έχει παραληφθεί πριν την εφαρμογή του Π.Δ 116/2004, πρέπει στις υπηρεσίες Μεταφορών της Περιφέρειας να υποβληθεί βεβαίωση του Δήμου ότι παρελήφθη το συγκεκριμένο όχημα (αριθμός πλαισίου ή αριθμός κυκλοφορίας) και παρεδόθη στον (τότε) ΟΔΔΥ (νυν ΔΔΔΥ) και βεβαίωση του φορέα αυτού για το συγκεκριμένο όχημα (αριθμός πλαισίου ή αριθμός κυκλοφορίας) με την ένδειξη ότι εκποιήθηκε για διάλυση (SCRUP).
Περίπτωση μεταβίβασης του οχήματος, η οποία συμφωνήθηκε μεταξύ των ενδιαφερομένων πολιτών (πωλητή – αγοραστή) αλλά δεν ολοκληρώθηκε. Στις περιπτώσεις αυτές η διαδικασία της μεταβίβασης ολοκληρώνεται με την υποβολή, στις υπηρεσίες Μεταφορών της Περιφέρειας, των προβλεπόμενων δικαιολογητικών και την έκδοση άδειας κυκλοφορίας στο όνομα του νέου ιδιοκτήτη (αγοραστή).»
Πλαστά ασφαλιστήρια:
Σύμφωνα με καταγγελίες στην αγορά κυκλοφορούν και πλαστά ασφαλιστήρια συμβόλαια. Αυτά χωρίζονται σε δυο κατηγορίες.
α) Εκείνα που δεν υπάρχουν πουθενά και έχουν κατασκευαστεί από ανύπαρκτους ασφαλιστές και
β) Εκείνα που τα πρακτορεία έχουν εισπράξει τα χρήματα των ασφαλιστικών συμβολαίων από τους ιδιοκτήτες οχημάτων αλλά ποτέ δεν τα απέδωσαν στην εταιρεία με αποτέλεσμα το συμβόλαιο να είναι άκυρο.
Για να βεβαιωθείτε ότι το όχημα σας είναι ασφαλισμένο μπορείτε να μπείτε στην διεύθυνση «https://www.hic.gr/hic/check_ins.aspx».
Αλλαγή στα πρόστιμα
Μετά το αλαλούμ που έγινε με τις διασταυρώσεις και την παράταση που δόθηκε μέχρι 14 Ιουλίου 2017, η κυβέρνηση εξήγγειλε και αλλαγές στα ίδια τα πρόστιμα. Σύμφωνα με την εξαγγελία τα πρόστιμα θα είναι ανάλογα με το είδος του οχήματος και με τα κυβικά του. Ποιο συγκεκριμένα τα πρόστιμα θα είναι:
100 ευρώ για τα δίτροχα κάτω από 250cc
150 ευρώ για όλα τα υπόλοιπα δίτροχα
200 ευρώ ΙΧ κάτω από 1.000cc και
250 ευρώ για τα υπόλοιπα ΙΧ.
**Μέχρι την στιγμή που γράφεται αυτό το άρθρο δεν έχει κατατεθεί η σχετική τροπολογία στην Βουλή.


Διευκρινίσεις για τα εσφαλμένα ανασφάλιστα

Διευκρινίσεις σχετικά με τις εσφαλμένες καταχωρήσεις (βλέπε δημοσίευμα του Insuranceworld) ανασφάλιστων οχημάτων στις βάσεις δεδομένων των συναρμόδιων υπουργείων, έδωσε η Περιφέρεια Αττικής, για την διευκόλυνση των πολιτών και προς αποφυγή ταλαιπωρίας.
Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε, κύριες αιτίες που δημιουργούν τις εσφαλμένες καταχωρήσεις είναι οι ακόλουθες:
-Περίπτωση κλοπής οχήματος η οποία έχει δηλωθεί στην οικεία Αστυνομική Αρχή, αλλά δεν έχουν ενημερωθεί αντιστοίχως οι βάσεις δεδομένων. Στην περίπτωση αυτή οι πολίτες πρέπει να προσκομίσουν στις υπηρεσίες Μεταφορών της Περιφέρειας απλό φωτοαντίγραφο της βεβαίωσης της Αστυνομικής Αρχής για τη δήλωση της κλοπής, ώστε να υπάρξει η σχετική καταχώρηση.
-Περίπτωση οριστικής διαγραφής του οχήματος λόγω ανακύκλωσής του, με πρωτοβουλία του ιδιοκτήτη. Στην περίπτωση αυτή πρέπει να προσκομιστεί στις υπηρεσίες Μεταφορών της Περιφέρειας πιστοποιητικό καταστροφής από την ΕΔΟΕ (Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδος, Τηλ. 210 6899039, info@edoe.gr) για να ολοκληρωθεί η διαδικασία οριστικής διαγραφής του οχήματος και να γίνει η σχετική ενημέρωση της βάσης δεδομένων.
-Περίπτωση οριστικής διαγραφής του οχήματος λόγω ανακύκλωσής του με παρέμβαση του οικείου Δήμου. Εάν το όχημα έχει παραληφθεί πριν την εφαρμογή του ΠΔ 116/2004, πρέπει στις υπηρεσίες Μεταφορών της Περιφέρειας να υποβληθεί βεβαίωση του Δήμου ότι παρελήφθη το συγκεκριμένο όχημα (αριθμός πλαισίου ή αριθμός κυκλοφορίας) και παρεδόθη στον (τότε) ΟΔΔΥ (νυν ΔΔΔΥ) και βεβαίωση του φορέα αυτού για το συγκεκριμένο όχημα (αριθμός πλαισίου ή αριθμός κυκλοφορίας) με την ένδειξη ότι εκποιήθηκε για διάλυση (SCRUP).
-Περίπτωση μεταβίβασης του οχήματος, η οποία συμφωνήθηκε μεταξύ των ενδιαφερομένων πολιτών (πωλητή – αγοραστή) αλλά δεν ολοκληρώθηκε. Στις περιπτώσεις αυτές η διαδικασία της μεταβίβασης ολοκληρώνεται με την υποβολή, στις υπηρεσίες Μεταφορών της Περιφέρειας, των προβλεπόμενων δικαιολογητικών και την έκδοση άδειας κυκλοφορίας στο όνομα του νέου ιδιοκτήτη (αγοραστή).
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ – ΜΠΕ

5,5 εκατ. συνεπείς πολίτες «πληρώνουν» για τα 1 εκατ. ανασφάλιστα οχήματα

του Νικου Σακελλαρίου
Ξεκίνησε να στέλνεται η πρώτη φουρνιά ενημερωτικών για τα ανασφάλιστα οχήματα με αυξημένες ποινές για όσους δεν είναι ασφαλισμένοι.
Ως ευκαιρία για να παταχθεί το φαινόμενο των ανασφάλιστων οχημάτων στην Ελλάδα που αποτελεί οικονομική και κοινωνική πληγή με επιβάρυνση εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στην εθνική οικονομία και οικογενειακές καταστροφές σε όσους εμπλέκονται είτε ως θύτες είτε ως θύματα, αποτελεί η συνδυασμένη κίνηση για την πάταξη των ανασφάλιστων οχημάτων.
Πάνω από 1 εκατ. ανασφάλιστα οχήματα αποτελούν “κινητές βόμβες” στους ελληνικούς δρόμους. Για να μην είστε αδιάφοροι , σκεφθείτε ότι ένα στα πέντε οχήματα τα οποία κυκλοφορούν δίπλα σας είναι ανασφάλιστο και ότι οι πιθανότητες να εμπλακείτε σε ατύχημα μαζί του είναι πολύ αυξημένες ενώ αυτό που θα ακολουθήσει θα είναι μία μεγάλη ταλαιπωρία.
Είναι αντιληπτό από όλους ότι υπάρχουν αλυσιδωτές συνέπειες όταν τα ανασφάλιστα οχήματα εμπλέκονται σε ατυχήματα αφού οι πολίτες, οι ασφαλιστικές εταιρείες, και το Επικουρικό Κεφάλαιο Αυτοκινήτων, καλούνται να συμμετέχουν στην κάλυψη ενός ατυχήματος από τα ανασφάλιστα οχήματα.
Η ασφάλιση αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία οχημάτων είναι μία υποχρέωση όλων μας που εφαρμόζεται σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες και σύγχρονες κοινωνίες. Στη χώρα μας, η υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης οχημάτων ισχύει ήδη από το 1976, με την ψήφιση του Ν. 489/1976.
Η καθιέρωση, σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, της υποχρεωτικής ασφάλισης εξυπηρετεί έναν σημαντικό κοινωνικό σκοπό, καθώς με την ασφάλιση διασφαλίζεται η προστασία και η αποκατάσταση των θυμάτων από αυτοκινητικά ατυχήματα.
Έτσι, μέσω του μηχανισμού της ιδιωτικής ασφάλισης, όλοι μαζί οι ασφαλισμένοι ιδιοκτήτες οχημάτων μπορούν από κοινού, με την καταβολή των ασφαλίστρων, να επιτύχουν την καλύτερη δυνατή προστασία για τους συνανθρώπους που ενδέχεται σε κάποια χρονική στιγμή να πέσουν θύματα ενός τροχαίου ατυχήματος.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η λειτουργία του Επικουρικού Κεφαλαίου Αυτοκινήτων χρηματοδοτείται από τα ασφάλιστρα που καταβάλλουν οι συνεπείς ασφαλισμένοι πολίτες. Σύμφωνα με το νόμο ποσοστό 6% επί των ακαθάριστων ασφαλίστρων του κλάδου αστικής ευθύνης από χερσαία αυτοκίνητα οχήματα κατευθύνεται στο Επικουρικό Κεφάλαιο Αυτοκινήτων για τη στήριξη της λειτουργίας του. Η εισφορά αυτή βαρύνει κατά 70% τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις και κατά 30% τους ασφαλισμένους.